Wanneer het verzenden van e-mail berichten vanuit Joomla problemen oplevert dan wordt dit meestal veroorzaakt door verkeerde e-mail instellingen. De e-mail instellingen kunnen eenvoudig aangepast worden via de Joomla Administrator pagina.
- Klik in het menu op "Systeem"
- In de dropdown ga naar de "Algemene instellingen"
- Klik het tabblad "Server" aan.
- Neem de onderstaande instellingen over.
E-mailinstellingen
- E-mail van: Jouw e-mailadres
Dit e-mailadres word als afzender adres aan de verzonden mailberichten toegevoegd.
Let op: dit moet een bestaand e-mailadres zijn. - Afzender naam: Jouw naam
Deze naam word als afzender naam aan de mailberichten toegevoegd - Beantwoord e-mail: Hier mag je hetzelfde e-mailadres invullen als bij de afzender. Maar het mag desgewenst ook een ander e-mailadres zijn.
- Beantwoord naam: Hier mag je dezelfde naam invullen als bij de afzender. Maar het mag desgewenst ook een andere naam zijn.
- Mailer: SMTP
- SMTP host: "mail.eigendomein.nl"
- SMTP poort: 587
- SMTP beveiliging: SSL/TLS
- SMTP authenticatie: Ja
- SMTP gebruikersnaam: Jouw e-mailadres
- SMTP wachtwoord: Het wachtwoord dat bij het hierboven ingestelde e-mailadres hoort.
Klik daarna op op "Test e-mail verzenden" knop om te testen.
Wanneer een ander c.q. extern mailserver wordt gebruikt, neem dan deze account gegevens over.
In dit voorbeeld gaan we uit van een verbinding met SSL.