-
Kies voor de optie Accountinstellingen:
-
Open Microsoft Outlook.
-
Klik in de menubalk op "Bestand" en selecteer "Accountinstellingen" en vervolgens "Accountinstellingen".
-
-
Venster beheer e-mailaccounts:
-
Er verschijnt een venster waarin je de accountinstellingen van je huidige e-mailaccounts kunt bekijken.
-
Klik onder het tabblad "E-mail" op de knop “Nieuw...”.
-
-
Kies voor Microsoft Exchange of IMAP:
-
Er verschijnt een venster "Nieuwe e-mailaccount toevoegen" waarbij je de e-mailservice moet aangeven.
-
Selecteer "Microsoft Exchange of IMAP" en klik op de knop "Volgende".
-
-
Kies voor Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren:
-
Er verschijnt een venster waarbij gekozen kan worden voor een automatische of handmatige accountconfiguratie.
-
Vink het vakje "Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren" aan en klik op de knop "Volgende".
-
-
Kies voor “Internet e-mail”:
-
Er verschijnt een venster waarbij de e-mailservice moet worden gekozen.
-
Klik op "Internet-e-mail" en vervolgens op de knop "Volgende".
-
-
Vul de e-mailaccount instellingen in:
-
Er verschijnt een venster waarbij de instellingen voor internet e-mail moeten worden opgegeven:
-
Naam: Vul je naam of de naam van je organisatie in. Ontvangers van je e-mails zullen deze naam zien als afzender.
-
E-mailadres: Vul het e-mailadres in van het account dat je hebt aangemaakt.
-
Server voor inkomende e-mail (IMAP):
mail.jouwprovider.nl
(bijvoorbeeldmail.uw-bedrijf.nl
). -
Server voor uitgaande e-mail (SMTP):
mail.jouwprovider.nl
(bijvoorbeeldmail.uw-bedrijf.nl
). -
Gebruikersnaam: Vul de gebruikersnaam in die je hebt opgegeven tijdens het aanmaken van je e-mailaccount (meestal je e-mailadres).
-
Wachtwoord: Vul het wachtwoord in dat je hebt opgegeven. Dit wachtwoord is hoofdlettergevoelig.
-
-
-
Stel verificatie voor SMTP in:
-
Klik op de knop "Meer instellingen...".
-
Klik op het tabblad "Server voor uitgaande e-mail".
-
Vink het vakje "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" aan.
-
Zorg ervoor dat "Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail" ook is aangevinkt.
-
-
Wijzig poortnummer voor de uitgaande e-mail (Optioneel):
-
Klik op het tabblad "Geavanceerd".
-
Typ bij "Uitgaande e-mail (SMTP)" het poortnummer
465
in. -
Klik op "OK".
-
-
Accountinstellingen testen:
-
Microsoft Outlook biedt de mogelijkheid om je accountinstellingen te testen.
-
Klik op "Accountinstellingen testen...".
-
Als er iets misgaat, kun je op het tabblad "Fouten" klikken om na te gaan wat er mis ging.
-
Klik op "Sluiten".
-
-
Klik op de knop Voltooien:
-
Klik op "Volgende".
-
Er verschijnt een venster waarin wordt aangegeven dat de procedure is voltooid.
-
Klik op de knop "Voltooien".
-
Met deze stappen moet je e-mailaccount goed functioneren in Microsoft Outlook 2019, 2021, 2024 en 365. Laat me weten als je verder nog vragen hebt of als ik je ergens anders mee kan helpen!